Kaartverkoop

Een concert of voorstelling bezoeken in Amare of de Nieuwe Kerk? Hier vind je alle informatie over het kopen van je kaarten. 

➤ Bekijk de zaalplattegronden van Amare en de Nieuwe Kerk

Kaarten kopen

Online
Online kaarten kopen is makkelijk, veilig en snel. Het kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Je hoeft geen account aan te maken, maar dit mag wel. Had je op Zuiderstrandtheater.nl een account? Dan kun je in plaats van je gebruikersnaam het e-mailadres gebruiken waarmee je je account destijds hebt aangemaakt. Lukt het niet? Stuur een mail naar kassa@amare.nl.

Je hebt bij het bestellen van kaarten maximaal 20 minuten de tijd om de betaling af te ronden. Hierna vervalt je bestelling, ook als je toch de betaling na 20 minuten afrondt.

Telefonisch
Het is mogelijk telefonisch kaarten te kopen of te reserveren. Wij sturen je dan een link die je binnen 5 dagen moet betalen en sturen dan je e-tickets op. Als je de kaarten op wil halen bij het bespreekbureau rekenen wij € 2 per order. Je kunt hier alleen met pin of creditcard betalen. 
Bekijk de bereikbaarheid van het bespreekbureau hieronder.

Openingstijden bespreekbureau

Bespreekbureau Amare en Nieuwe Kerk
Locatie: Nieuwe Kerk, Spui 175, Den Haag
Telefonisch:  070 88 00 333
E-mail: kassa@amare.nl

     Bespreekbureau*
 Telefonisch
 15 juni t/m 17 juli  maandag  gesloten  gesloten
   dinsdag  13.00 - 18.00 uur  13.00 - 18.00 uur
   woensdag  gesloten  13.00 - 18.00 uur
   donderdag  gesloten  13.00 - 18.00 uur
   vrijdag  13.00 - 18.00 uur  13.00 - 18.00 uur
   weekend  gesloten  gesloten
 17 juli t/m 30 aug  maandag  gesloten  gesloten
   dinsdag  13.00 - 18.00 uur  13.00 - 18.00 uur
   woensdag  gesloten  gesloten
   donderdag  gesloten  gesloten
   vrijdag  13.00 - 18.00 uur  13.00 - 18.00 uur
   weekend  gesloten  gesloten
       
 22 juni dinsdag 13.00 - 16.00 uur 13.00 - 16.00 uur

* het bespreekbureau in de Centrale Bibliotheek gesloten. Vanaf 15 juni hebben we een verkoopbalie in de Nieuwe Kerk. Bezoekers die tickets willen kopen met de Ooievaarspas kunnen ook telefonisch contact met ons opnemen. 

Betaalmogelijkheden

iDeal
Voor e-tickets per mail rekenen wij geen extra kosten. Voor papieren kaarten rekenen wij €3,50 administratiekosten per order.

Bankoverschrijving
Je ontvangt een factuur van Stichting Amare. Deze factuur dien je binnen twee weken te betalen. Als je je e-mailadres hebt ingevuld ontvang je de factuur. Nadat je betaling verwerkt is ontvang je (per e-mail) de kaarten. De levertermijn na betaling van de tickets bedraagt 5 tot 10 werkdagen. Wij rekenen €3,50 administratiekosten per order.

Creditcard
Controleer of je huidige adresgegevens bekend zijn bij je creditcardmaatschappij. Het opgegeven creditcardnummer dient op naam en adres te staan van de besteller.

Betalen met een Podium Cadeaukaart
Nadat je je kaarten geselecteerd hebt kan je voor de Podium Cadeaukaart als betaalmiddel kiezen. Vul vervolgens het nummer en de pincode in (en betaal evt. het resterende bedrag met een andere betaalwijze).
Let op: je kan online maar met één Podium Cadeaukaart per bestelling betalen. Bij het bespreekbureau kan je wel met meerdere Podium Cadeaukaarten tegelijk betalen.

Betalen met de Theater- en Concertbon
Helaas is de papieren Theater-en Concertbon (de voorloper van de Podium Cadeaukaart) niet direct via een online bestelling te gebruiken. WIl je de bon gebruiken bij een aankoop? Neem dan contact op met ons bespreekbureau.

Betalen met een Tegoedbon
Nadat je je kaarten geselecteerd hebt kies je voor 'Tegoedbon' als betaalmiddel.
Vul vervolgens de vouchercode in die op je bon staat (en betaal evt. het resterende bedrag met een andere betaalwijze).
Als de prijs van je kaartje(s) lager is dan het bedrag op je tegoedbon, blijft het restant gewoon op je tegoedbon staan.

Kortingen en cadeaukaarten

Ooievaarspas
Houders van een Ooievaarspas krijgen bij veel concerten en voorstellingen 50% korting op de toegangsprijs. Neem contact op met ons bespreekbureau om zeker te weten of de Ooievaarspas geldig is bij de voorstelling van je keuze. 
Online tickets kopen met de Ooievaarspas is helaas niet mogelijk. We hebben je Ooievaarspas nodig voor de registratie. Alleen op vertoon van je Ooievaarspas kun je tickets met deze korting kopen. Voor meer informatie over de Ooievaarspas, zie www.ooievaarspas.nl.

Jongerentickets voor €10 
Onze jongerenprijs van €10 geldt voor een aantal geselecteerde voorstellingen voor jeugd t/m 26 jaar, tenzij anders vermeld. Wanneer de jongerenprijs niet als prijstype weergegeven wordt, is er geen korting voor jongeren op deze voorstelling of zijn de beschikbare kaarten uitverkocht.

Let op: Maak je gebruik van de jongerenkorting? Neem dan je identiteitsbewijs mee naar de voorstelling. Hier wordt naar gevraagd bij de ticketcontrole. Kunt je je niet legitimeren, dan vragen wij je om de tickets bij de kassa te wijzigen naar tickets tegen een normaal-tarief.

Kan ik verschillende kortingen combineren?
Het is niet mogelijk om verschillende kortingen te combineren. Wanneer je online boekt en dan een kortingstarief kiest, is deze definitief. Restitutie van geld of een tegoedbon is niet mogelijk. 

Cadeaubonnen
Wij nemen de Podium Cadeaukaart, Nationale Theater & Concertbon en onze eigen tegoedbonnen aan.

Ruilen en retourneren 

Ruilen van losse kaarten
Je kunt je kaarten tót 18.00 uur op de dag van de voorstelling via het bespreekbureau ruilen voor een andere voorstelling.
Hiervoor rekenen wij €4,50 administratiekosten per order.

Ruilen binnen abonnementen, series en passe-partouts
Je kunt je kaarten alleen ruilen voor dezelfde voorstelling op een andere dag of tijdstip. Je kunt je kaarten niet ruilen voor een andere voorstelling. Ruilen kan tót 18.00 uur op de dag van de voorstelling via het bespreekbureau.
Hiervoor rekenen wij €4,50 administratiekosten per order. 

Retourneren
In verband met Covid-19 kan je je kaarten retourneren tot en met het uur van de voorstelling. We raden je aan om met verkoudheidsklachten thuis te blijven.
Je kunt kiezen voor een tegoedbon of het volledige bedrag retour. Een verzoek tot het annuleren van je bezoek aan een voorstelling of concert kun je doorgeven aan het bespreekbureau.

Toegankelijkheid

Ik wil plaatsen reserveren voor een rolstoelgebruiker. Hoe kan ik dat doen?
Heb je een rolstoel of ben je slecht ter been (of geldt dit voor iemand in je gezelschap)? Neem dan altijd even contact op met ons bespreekbureau.

Hoe is de bereikbaarheid van de plaatsen in de zaal voor mindervaliden?
Voor alle vragen over de bereikbaarheid voor mindervaliden raden we je aan telefonisch contact op te nemen met ons bespreekbureau. Onze collega’s kennen de zaal goed en bespreken graag de mogelijkheden bij iedere voorstelling.

Zijn er faciliteiten voor slechthorenden?
Amare beschikt over een infraroodsysteem met een beperkt aantal hoofdtelefoons. Meld je bij de informatiebalie om hier gebruik van te maken.
In de Nieuwe Kerk is geen ondersteuningssysteem voor slechthorenden aanwezig.

Zijn er plaatsen voor slechtzienden?
Per voorstelling zijn er kaarten beschikbaar die geschikt zijn voor slechtzienden. Neem (tijdig!) telefonisch contact op met ons bespreekbureau om een geschikte plaats in de zaal te reserveren.

Heb je bij ontvangst/voor aanvang hulp nodig? Geef dit dan aan bij de reservering, dan zorgen wij ervoor dat er iemand klaarstaat om je te helpen.
Het meebrengen van een getrainde hulphond is in de meeste gevallen toegestaan. Ook dit is iets wat wij graag bij het maken van de reservering horen.

Weet waar je koopt

Voor sommige voorstellingen worden ook kaarten verkocht door officiële en door Amare erkende (voor)verkoopadressen. Dat zijn:

  • Nationale Theater Kassa
  • Eventim
  • Red Loyalty

Wees ervan bewust dat wanneer je toegangskaarten koopt van derden – dat wil zeggen niet van het theater of van bovenstaande verkoopadressen – je risico’s loopt. Je betaalt vaak hoge prijzen en krijgt geen geld terug bij afgelasting van de voorstelling. Kijk ook op www.weetwaarjekoopt.nl.

Heb je meer vragen? Lees onze Veelgestelde vragen.

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van Amare.nl te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stem je hiermee in. Als je niet akkoord bent, kun je via de knop ‘Instellingen aanpassen’ je voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt je winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kun je inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen