Veelgestelde vragen en huisregels

Wat is er te doen in Amare?

Wat is er te doen in Amare?
Amare brengt de mooiste muziek en dansvoorstellingen en is een huis voor heel Den Haag. In een steeds diverser wordende stad en samenleving zet Amare in op een veelkleurig programma, op inclusiviteit en op ontmoeting.  Je ziet er de wereldtop, maar ook prikkelende Haagse initiatieven op divers gebied.

Welke organisaties wonen in Amare?
Amare is een huis voor de podiumkunsten. Vier organisaties vinden hier hun onderkomen, namelijk Stichting Amare (voorheen het Zuiderstrandtheater), het Koninklijk Conservatorium, Nederlands Dans Theater en Residentie Orkest Den Haag.

Kan ik wat eten en drinken in Amare?
In Amare vind je twee horecagelegenheden. Op de derde verdieping vind je de Stadskantine. Daar kun je de hele dag terecht voor koffie, lunch of een dagmenu in het gezelschap van musici, dansers, studenten en medewerkers van Amare. Op de begane grond bij de Spui-ingang van het gebouw vind je Brasserie Amare. Ook hier kun je voor koffie, lunch en diner terecht. Lees meer over de horecagelegenheden in Amare >

Wat kan ik zelf doen in Amare?

Kan ik werken bij Amare? 
Vacatures voor Amare kun je hier bekijken.

Kan ik een rondleiding krijgen in Amare?
Wij geven rondleidingen op de zaterdagen. Op deze pagina kun je kaarten bestellen. Wees er snel bij, want vol is vol!

Ik wil een business event organiseren in Amare. Wat zijn de mogelijkheden?
Amare is sinds medio 2021 hét nieuwe theater- en congrescentrum van Nederland. Met twee grote theaterzalen en een intiemere zaal biedt Amare een zee aan ruimte voor congressen en evenementen tot wel 2700 bezoekers. Samen met 4 verschillende foyers, 7 vergaderruimtes en de tegenovergelegen Nieuwe Kerk is er een scala aan mogelijkheden voor ieder business event. Omgeven door het stadhuis en de ministeries is het ook een ideale locatie voor aan de overheid gerelateerde conferenties. Lees meer over het organiseren van business events in Amare >

Ik wil een feestelijke bijeenkomst organiseren in Amare. Wat zijn de mogelijkheden?
In Amare kun je ook terecht voor een receptie of andere feestelijke aangelegenheid. Wat dacht je bijvoorbeeld van een diner op het podium van het Danstheater? Daar dekken we voor diners met maximaal 500 bezoekers. Lees meer over het organiseren van feestelijke bijeenkomsten in Amare >

Over het gebouw

Welke architect heeft Amare ontworpen?
De architecten Patrick Fransen (NOAHH) en Jo Coenen (JCAU) hebben het gebouw in samenwerking met NL Architects ontworpen. Bouwcombinatie Cadanz (Boele & van Eesteren | Visser & Smit Bouw) heeft het complex gerealiseerd. Het gebouw heeft een hoge mate van duurzaamheid. Zo ligt op het dak voor vierduizend vierkante meter aan zonnepanelen en wordt de bodem gebruikt als warmte- en koudebron voor het regelen van de temperatuur in het gebouw. Lees meer over duurzaamheid in Amare >

Hoe kwam de bouw van Amare tot stand?
Aan de bouw van Amare is acht jaar van plannen voorafgegaan. Een eerder plan, voor het cultuurgebouw dat toen nog Spuiforum werd genoemd (naar een ontwerp van Neutelings Riedijk Architecten), werd in 2014 ingetrokken. Het huidige plan is in 2015 gepresenteerd. In 2017 is gestart met de bouw van het complex. Voor de nieuwbouw zijn de Dr Anton Philipszaal en het Lucent Danstheater afgebroken en is het Zuiderstrandtheater als tijdelijk theater gebouwd bij de Scheveningse Haven. Lees meer over hoe Amare tot stand is gekomen >

Wie is de eigenaar van Amare?
Amare is gebouwd in opdracht van de Gemeente Den Haag, die ook eigenaar van het gebouw is. Hoofdhuurder van het gebouw is Stichting Amare (voorheen Zuiderstrandtheater, officieel Dans- en Muziekcentrum Den Haag), met Nederlands Dans Theater, Residentie Orkest en Koninklijk Conservatorium als onderhuurders.

Coronamaatregelen in het theater

In deze tijd staat de veiligheid en gezondheid van onze bezoekers, medewerkers en artiesten natuurlijk voorop. Lees hier meer over de maatregelen omtrent je bezoek aan Amare en de Nieuwe Kerk.

Kaartverkoop

Ik heb kaarten gekocht, maar geen mail ontvangen. Wat nu?
Het is van belang om na je online betaling op 'Voltooien' te klikken. Als je betaling gelukt is, ontvang je binnen enkele minuten je kaarten. Heb je geen e-mail ontvangen van ons (bevestigingsmail of e-mail met kaarten)? Check dan de map waarin je SPAM, junk of ongewenste e-mailberichten terechtkomen.

Kan ik mijn e-tickets printen?
E-tickets kun je bij de kaartcontrole op je smartphone tonen. Uitgeprinte e-tickets zorgt voor een onleesbare code. Wil je liever geprinte tickets? Kies dan voor afleverwijze 'Kaarten thuisgestuurd krijgen' of neem contact op met ons bespreekbureau.

Kan ik de zaalplattegronden bekijken van Amare?
Ja, deze vind je hier.

Hoe bestel ik kaarten met een actiecode?
Als er een actiecode voor een voorstelling of concert is, verschijnt in het winkelmandje een invulveld waar je de code in kunt voeren. Bij het selecteren van je zitplaatsen kies je het bijbehorende prijstype. Bestel je via ons bespreekbureau? Vermeld dan de actiecode bij onze kassamedewerker.

Ik heb mijn online bestelde kaarten nog niet ontvangen. Wat nu?
Wanneer je e-tickets hebt besteld, hoor je deze binnen enkele minuten te ontvangen. Als dit niet het geval is neem dan contact op met het bespreekbureau. Wij kunnen ze opnieuw naar je mailen.

Als je de kaarten op de dag van de voorstelling nog niet ontvangen hebt, kun je ze afhalen aan de kassa van het theater waar je naartoe gaat op vertoon van je bevestigingsmail.

De kassa opent 60 minuten voor aanvang van de voorstelling of concert.

Kaarten per post
Wil je je kaarten graag per post thuisgestuurd krijgen, dan betaal je € 3,50 per bestelling. Je kunt in het bestelproces aangeven of je e-tickets wil ontvangen of tickets thuisgestuurd wil krijgen.

Kan ik ook met creditcard betalen?
Je kunt je online aankoop afrekenen met iDEAL of de Podiumcadeaukaart, met creditcard en/of tegoedbonnen. Dat kan ook aan de kassa of tijdens een telefonische bestelling.

Hoe verzilver ik mijn tegoedbon van Amare online?
Kies bij het kopen van kaarten 'Tegoedbon' als betaalwijze en vul vervolgens de tegoedboncode in die op de bon staat.

Hoe verzilver ik mijn Podium Cadeaukaart?
Nadat je online kaarten hebt gereserveerd, kun je de Podium Cadeaukaart als betaalwijze kiezen. Vul het nummer en de pincode in (en betaal evt. het resterende bedrag met een andere betaalwijze). Daarna ontvang je van ons een e-mail met een betaallink en kies je Podium Cadeaukaart als betaalwijze. Let op: online kan je slechts met één Podium Cadeaukaart per bestelling betalen. Als je meer cadeaukaarten tegelijk wil verzilveren, kan dat alleen bij het bespreekbureau.

Ik heb een Theater- en Concertbon. Kan ik die online verzilveren?
De papieren Theater-en Concertbon (de voorloper van de Podium Cadeaukaart) kan alleen telefonisch of live via het bespreekbureau verzilverd worden. Zie de openingstijden van de kassa.

Nationale Kunst & Cultuurkaart
Helaas kan je in Amare en de Nieuwe Kerk geen gebruik maken van de Nationale Kunst & Cultuurkaart.

Scannen jullie ook kaarten vanaf een smartphone?
Wij scannen je tickets vanaf je smartphone. Het liefst mobiele tickets, maar een duidelijke streepjes/QR-code vanuit een pdf kan ook. Zorg ervoor dat de schermverlichting zo fel mogelijk staat en dat je gemakkelijk naar meerdere kaarten kunt swipen. Vergeet niet de schermverlichting daarna weer omlaag te zetten.

Ik ben mijn tickets kwijt. Wat nu?
Wanneer je je tickets kwijt bent, kun je tijdens onze openingstijden bellen met het bespreekbureau voor kopiekaarten. Is het bespreekbureau gesloten, dan kun je vanaf een uur voor aanvang even langs de kassa om je kaarten daar uit te laten printen.

Kan ik kaarten reserveren en later afrekenen?
Ja, je kunt kaarten telefonisch reserveren. De betaling dien je binnen 2 weken te voldoen, anders vervalt de reservering. Je kunt je telefonische reservering ook via iDeal of creditcard betalen, dan ontvang je je tickets per e-mail. Ook hierbij geldt dat je  binnen 2 weken de betaling dient te voldoen.

Hoe bestel ik kaarten voor een gratis concert of voorstelling?
Ook voor een gratis concert of voorstelling is het belangrijk om een kaartje te kopen, zodat je plek gereserveerd is. Je kunt gratis kaarten op dezelfde manier bestellen als je zou doen bij een betaalde voorstelling. Je kiest eerst je plek en klikt daarna op ‘Afrekenen’. Vervolgens ontvang je, zonder betaling, je e-ticket. 

Toegankelijkheid

Alle informatie rondom toegankelijkheid van Amare en de Nieuwe Kerk vind je op deze pagina.

Praktische informatie

Kan ik contant betalen?
Bij ons kun je alleen met pin betalen. Dit houdt in dat je tickets aan de kassa en je drankjes bij de bar niet meer contant afrekent. Onze pinautomaten geven je de mogelijkheid met pin, contactloos en met een creditcard te betalen. Met het invoeren van Pin Only kan je veiliger en sneller betalen.

Tot hoe laat duurt de voorstelling?
Zodra de eindtijd van een voorstelling of concert bij ons bekend is, vermelden we deze op de voorstellingspagina op onze website. Ook staat de eindtijd in de servicemail, die je uiterlijk een dag voor de voorstelling ontvangt. De eindtijd is altijd een schatting en exclusief het eindapplaus en eventuele toegiften.

Hoe laat gaan de deuren van de foyer bij de zaal open?
In Amare en de Nieuwe Kerk gaan de deuren van de foyer 60 minuten voor aanvang van de voorstelling open. Let op: kom op tijd, maar niet te vroeg! Zo voorkom je dat je buiten (in de kou) moet wachten.

Ik ben te laat. Mag ik nog naar binnen?
Laatkomers kunnen wij helaas niet toelaten, omdat dit de andere bezoekers en de artiesten verstoort. Wanneer er een pauze is, kun je wel na de pauze de zaal in. Je hebt geen recht op restitutie, want je plaatsen zijn helaas leeg gebleven.

Er geldt een uitzondering voor popconcerten die worden georganiseerd als staconcert in de Concertzaal. Dit wordt dan duidelijk vemeld in de mail die je voorafgaand aan het concert ontvangt.

Zijn er kluisjes bij de garderobe?
Ja, je kunt je jas of tas ook in een kluisje kwijt. De kluisjes vind je naast de garderobe. Je hebt geen muntje of pinpas nodig. Je sluit het kluisje af en opent het weer met een 4-cijferige code die je zelf verzint (gebruik bijvoorbeeld je geboortejaar of postcode). Je vindt een uitgebreide gebruiksaanwijzing bij de kluisjes.

Is er een wachtlijst voor uitverkochte voorstellingen?
We hanteren geen wachtlijsten. Bij uitverkochte voorstellingen raden we je aan om onze website in de gaten te houden, wanneer er lastminute tickets vrijkomen is dat te zien op de verkooppagina van de voorstelling.

Mag ik mijn tas meenemen in de zaal?
Dat hangt van de grootte van de tas af. Alleen tassen kleiner dan A4 formaat en tassen niet dikker dan 10 cm mogen in Amare mee naar binnen. Grotere tassen kun je bij de garderobe achterlaten.

Kan ik met een baby / jong kind naar een voorstelling?
We raden het meenemen van baby’s en jonge kinderen naar reguliere voorstellingen af. Deze voorstellingen zijn qua inhoud en lengte niet geschikt voor deze doelgroep. Daarnaast is het mogelijk dat kleine kinderen voor overlast zorgen bij de andere bezoekers.

Bij jeugd & familievoorstellingen met een leeftijdsindicatie van maximaal 6+ kun je je baby wel meenemen. In dat geval dien je voor je baby een ticket met kindertarief te kopen. Bij overlast kunnen onze collega’s je tijdens de voorstelling verzoeken de zaal te verlaten. Restitutie van gekochte kaarten is niet mogelijk.

Wat is leeftijdsindicatie?
Bij jeugd & familievoorstellingen communiceren wij een leeftijdsindicatie. Er wordt hiermee aangegeven dat de voorstelling vanaf een bepaalde leeftijd geschikt is. De voorstelling is dan geschikt qua inhoud en lengte voor de doelgroep. Wij hanteren hierin een 'vanaf' leeftijd, zoals 2+, 4+, 6+ en 8+.

Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Zijn er stoelverhogers?
In Amare beschikken we over een flink aantal stoelverhogers, zodat de allerkleinsten de voorstelling ook goed kunnen zien. In de Nieuwe Kerk zijn geen stoelverhogers aanwezig.

Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Kan ik de kinderwagen / buggy ergens kwijt?
Geen probleem! Vraag aan onze medewerkers bij de garderobe waar je de kinderwagen / buggy neer kunt zetten.

Ik wil graag op de hoogte blijven van het laatste nieuws en acties, hoe doe ik dat?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks de algemene nieuwsbrief.

Hebben jullie oordoppen?
Ja, deze zijn gratis verkrijgbaar bij de verschillende barren in Amare.

Hoe zit het met het geluidsvolume tijdens de voorstellingen?
Het gezelschap is verantwoordelijk voor het volume tijdens voorstellingen. Uiteraard zorgen onze technici ervoor dat het volume binnen de geldende normen valt.

Kan ik kolven in Amare?
Ja, Amare heeft een kolfruimte. Als je hier gebruik van wilt maken, vragen we je vooraf contact met ons op te nemen, zodat we de ruimte voor je vrij kunnen houden. Stuur ons een mail via communicatie@amare.nl

Kan ik mijn baby verschonen in Amare?
Ja dat kan, verschillende invalidentoiletten in Amare zijn uitgerust met een commode. Je kunt ze vinden op de volgende plekken: Op de 1e etage achter de garderobe, bij de vaste bar van het Danstheater en achterin bij de Spinoza foyer. Op de 2e etage bij het grote toiletblok in het midden. Op de 3e etage naast de Stadskantine bij Foyer 3 (stationszijde van het gebouw).

Overige vragen

Waarom word ik regelmatig in het Engels aangesproken in Amare?
Bij het aannemen van ons avondpersoneel kiezen we graag voor studenten van het Koninklijk Conservatorium. Die toptalenten op muziek en dansgebied komen van over de hele wereld. Grote kans dus dat de student die nu jouw drankje inschenkt straks op het podium te bewonderen is.

Wat gaat er met het Zuiderstrandtheater gebeuren?
Het Zuiderstrandtheater en de blauwe loods waarin de repetitieruimtes en kantoorruimtes van het Zuiderstrandtheater en het Residentie Orkest zijn ondergebracht, worden na de verhuizing naar Amare afgebroken. Het Zuiderstrandtheater is altijd bedoeld geweest als tijdelijk theater in de plaats van de Dr Anton Philipszaal en het Lucent Danstheater voor de duur van de bouw van Amare. In het bestemmingsplan voor het voormalige Norfolkterrein zijn woningen voorzien.

Heeft Amare een privacybeleid?
Ja, dat lees je hier.

Huisregels

01-01-2023

Algemeen Doel 

De huisregels hebben tot doel de veiligheid, orde, rust en hygiëne in Amare te waarborgen. Stichting Amare vindt het belangrijk om bezoekers respectvol, gastvrij en veilig te ontvangen.

Karakter

De huisregels vinden hun grondslag in het gebruikersrecht en zijn civielrechtelijk van aard. Indien een bezoeker zich niet aan de huisregels houdt, kan een gebouwenontzegging worden opgelegd. De handhaving van de huisregels vindt strafrechtelijk of civielrechtelijk plaats. Zie bijvoorbeeld Wetboek van Strafrecht artikel 139 (lokaalvredebreuk) artikel 266 (belediging) of artikel 285 (bedreiging). Dan wel via een actie uit onrechtmatige daad (artikel 6:162 Burgerlijk Wetboek).

Omvang van de huisregels

De huisregels gelden voor alle bezoekers van Amare, en zijn van toepassing voor heel Amare tot en met de buitengevel, inclusief de expeditiehof en het besloten gedeelte van de fietsenstalling.

 

Hoofdstuk 1 Werkingssfeer

1.1 Toepassingsgebied

De huisregels gelden voor bezoekers in Amare waarover stichting Amare geheel of gedeeltelijk zelfstandig het beheer voert, hierna: gebouw.

1.2 Bijzondere ruimten

Voor bijzondere ruimten, zoals ruimten met blusgas en ruimten met een al dan niet tijdelijke speciale inrichting, kunnen door of namens de directie van stichting Amare nadere regels worden gesteld.

1.3 Privaatrechtelijke bevoegdheden

De huisregels laten onverlet de civielrechtelijke bevoegdheden die aan stichting Amare toekomen, zoals het handhaven van de orde tijdens voorstellingen, congressen en overige evenementen door of namens de directie van stichting Amare.

 

Hoofdstuk 2 Toegankelijkheid

2.1 Toegankelijke en niet-toegankelijke ruimten voor bezoekers

Het gebouw bestaat uit de volgende ruimten:

  • alle voor bezoekers toegankelijke ruimten, zijnde de ruimten waarvan de toegangen zijn opengesteld voor bezoekers en welke daardoor in principe vrij zijn te betreden (front-of-house);
  • alle overige ruimten, zijnde de niet voor bezoekers toegankelijke ruimten, ongeacht of bezoekers zich hierin geautoriseerd (met toestemming) of niet-geautoriseerd (zonder toestemming) bevinden (back-of-house).

2.2 Voor bezoekers toegankelijke ruimten

De voor bezoekers toegankelijke ruimten zijn opengesteld gedurende de geldende openingstijden dan wel op die momenten dat bijzondere ruimten voor openbare aangelegenheden worden gebruikt.

2.3 De niet voor bezoekers toegankelijke ruimten

De niet voor bezoekers toegankelijk ruimten mogen alleen worden betreden door:

  1.  medewerkers;
  2. externen (zoals bespelers en daaraan verbonden medewerkers/leveranciers/gasten) die specifiek zijn geautoriseerd;
  3. bezoekers nadat ze zich hebben gemeld bij het Facilitair Service Punt (FSP) en uitsluitend onder begeleiding van een persoon als bedoeld onder a. of b.

2.4 Openbare toiletten

Amare beschikt over openbare toiletten. De beveiliging kan, indien noodzakelijk, in overleg met de Facilitaire Dienst of Bedrijfsleiding, bezoekers de toegang tot de toiletten weigeren dan wel de toiletten sluiten.

 

Hoofdstuk 3 Gedragingen die niet zijn toegestaan

3.1 Dieren

Het is niet toegestaan om honden en/of andere dieren in Amare mee te brengen. Blindengeleidehonden en andere hulphonden worden toegelaten.

Bij wijze van uitzondering kan de directie besluiten om in afwijking van het hiervoor genoemde verbod honden en/of andere dieren in het gebouw of in delen van het gebouw toe te laten.

De directie is te allen tijde bevoegd om zijn besluit tot toelating van honden en/of andere dieren in te trekken, en kan deze bevoegdheid delegeren aan de beveiliging.

3.2 Fietsen en ander rollend materieel

Het binnenbrengen en/of gebruik van fietsen, bromfietsen, voertuigen, rolschaatsen en andere transportmiddelen of rollend materieel (bijvoorbeeld voor werkzaamheden of culturele en zakelijke activiteiten) is, anders dan in de daartoe bestemde ruimten zoals de fietsenstalling, niet toegestaan. Dit geldt niet voor noodzakelijke transport- en vervoermiddelen voor mindervaliden, tenzij deze zodanig worden gebruikt dat hinder of gevaar kan ontstaan of de huisregels worden overtreden.

3.3 Alcohol

Het is niet toegestaan om zich binnen Amare in een kennelijke staat van dronkenschap te bevinden.

3.4 Drugs

Het is niet toegestaan om drugs te gebruiken of onder invloed van drugs in Amare te verblijven.

3.5 Roken

Op grond van de Tabaks- en rookwarenwet is het in Amare niet toegestaan om te roken. Dit verbod geldt eveneens voor de e-sigaret.

3.6 Wapens, gevaarlijke objecten en gevaarlijke stoffen

Het is niet toegestaan om zonder toestemming van de beveiliging wapens, gevaarlijke en/of voor de bezoekers hinderlijke voorwerpen, gevaarlijke stoffen, voorwerpen die als zodanig kunnen worden aangewend en/of waarmee kan worden gedreigd voorhanden te hebben, bij zich te dragen of te gebruiken.

3.7 Afval

Het is niet toegestaan om vuilnis, papier, etensresten, ander afval of andere stoffen te deponeren of achter te laten op andere dan de daarvoor bestemde plaatsen.

3.8 Tassen

Alleen tassen kleiner dan A4-formaat en tassen niet dikker dan 10 cm mogen in Amare mee de zalen in. Grotere tassen kunnen bij de garderobe of in een locker worden achterlaten.

3.9 Onbeheerd achterlaten van voorwerpen

Het is niet toegestaan om rugzakken, tassen, koffers, pakketten en goederen onbeheerd achter te laten.

3.10 Gevonden voorwerpen

Het is niet toegestaan om zich in het gebouw gevonden voorwerpen toe te eigenen. Gevonden voorwerpen moeten worden afgegeven bij het Facilitair Service Punt (FSP) op de begane grond.

3.11 Open vuur en vuurwerk

Het is niet toegestaan om zonder toestemming van de beveiliging  vuurwerk mee te nemen of te ontsteken en open vuren aan te steken.

3.12 Goederen en diensten aanbieden

Het is niet toegestaan om in het gebouw zonder toestemming goederen en/of diensten aan te bieden dan wel daarmee vergelijkbare activiteiten uit te oefenen (tenzij deze event gerelateerd zijn) zoals:

  1.  het uitoefenen van een beroep of bedrijf;
  2.  het te koop aanbieden van handelswaren;
  3.  het maken van reclame;
  4.  het uiten van religieuze en/of politieke opvattingen;
  5.  het verspreiden van drukwerken of vlugschriften;
  6.  het houden van inzamelingen;
  7.  het houden van verlotingen;
  8.  het houden van publieksenquêtes of tellingen;
  9.  het houden van publieke voorstellingen of andere evenementen.

3.13 Agressie, hinder, overlast, schade

Het is niet toegestaan om andere personen onheus te bejegenen en/of zich agressief te gedragen of om zich te gedragen op een wijze die als gevaarlijk, provocerend, bedreigend, beledigend, discriminerend of hinderlijk wordt of kan worden ervaren of die schade kan veroorzaken. Hiervan is in ieder geval sprake indien:

  • pamfletten, stickers en/of graffiti in het gebouw en/of aan de buitengevel worden aangebracht;
  • met voorwerpen of vloeistoffen wordt gegooid;
  • sporten en/of (bal)spelen worden beoefend;
  • uit het gedrag van de bezoeker kan worden afgeleid dat deze zich in staat van dronkenschap of onder invloed van drugs bevindt;
  • de rust wordt verstoord door het scanderen van leuzen;
  • al dan niet door middel van hulpmiddelen overlast wordt veroorzaakt in de vorm van geluid, licht, geur en/of stank;
  • bezoekers zich, al dan niet in groepsverband, door hun aanwezigheid of hun gedrag onevenredig nadrukkelijk of langdurig manifesteren;
  • wordt gebedeld;
  • wordt geslapen;
  • andere bezoekers of gebruikers van het gebouw worden lastig gevallen.

3.14 Misbruik en oneigenlijk gebruik

Het is niet toegestaan om zonder toestemming van de beveiliging:

  • misbruik te maken van voorzieningen dan wel gebruik te maken van voorzieningen op een andere wijze dan waarvoor deze bestemd zijn;
  • zich op of bij toegangen, gangpaden, bordessen, trappen, liften en loopbruggen, welke immers mede bestemd zijn om in geval van gevaar een gemakkelijke toegang of uitweg te bieden, onnodig of langer dan nodig op te houden of daar goederen neer te zetten;
  • zonder noodzaak apparatuur aan te raken, in werking te stellen, dan wel de werking daarvan te verhinderen of de bereikbaarheid daarvan te bemoeilijken;
  • Amare en bijbehorende bouwdelen en inrichtingselementen te beklimmen.

 

Hoofdstuk 4 Beeld- en/of geluidsopnamen

4.1 Algemeen verbod

Het is niet toegestaan om beeld- en/of geluidsopnamen te maken van personen zonder hun uitdrukkelijke toestemming.

4.2 Toestemming

Het is niet toegestaan om zonder toestemming van Amare  beeld- en/of geluidsopnamen te maken met een artistiek, zakelijk of politiek oogmerk. Amare behoudt zich het recht voor om ook in andere gevallen beeld- en/of geluidsopnamen te verbieden.

4.3 Voorwaarden voor geluidsopnamen van een gesprek voor eigen gebruik

Bij geluidsopnamen van een gesprek voor eigen gebruik met een voor Amare werkzame functionaris dient het volgende in acht te worden genomen:

  1.  voorafgaand aan het gesprek dient aan de betrokken voor Amare werkzame functionaris (verder de functionaris) te worden gemeld, dat er een opname wordt gemaakt. Daarbij dient te worden aangegeven wat met de opname wordt gedaan;
  2.  de opname dient te zijn bestemd voor eigen gebruik, zodat het niet is toegestaan een opname van een met de functionaris gevoerd gesprek zonder zijn toestemming aan willekeurige derden, die geen betrokkenheid hebben bij het gesprek, te verstrekken of de opname openbaar te maken, bijvoorbeeld via (social) media zoals Facebook, Instagram, Twitter, YouTube;
  3.  het is niet toegestaan om te knippen en te plakken in een opname, fragmenten van de opname uit verband te trekken en hierdoor misleidende informatie te geven;
  4.  bij de start van de opname van het gesprek geeft de functionaris aan, dat de regels ten aanzien van het opnemen van het gesprek zijn doorgenomen en akkoord bevonden door beide partijen.

4.4 Beeld- en geluidsopnamen tijdens evenementen

Amare behoudt zich het recht voor van het evenement waarbij de bezoeker aanwezig is beeld- en/of geluidsopnamen te (doen) maken. De bezoeker zal geen auteursrechtelijk of ander bezwaar maken tegen de gebruikmaking van zijn portret/gelijkenis als onderdeel van de openbaarmaking van genoemde evenementen.

 

Hoofdstuk 5 Aansprakelijkheid

5.1 Stichting Amare

Stichting Amare is slechts aansprakelijk voor door de bezoeker geleden zaaks- en/of gevolgschade of aan de bezoeker toegebracht letsel, die rechtstreeks en uitsluitend het gevolg is van opzet, grove schuld of ernstige nalatigheid van Stichting Amare en/of zijn functionarissen, met dien verstande dat alleen die schade voor vergoeding in aanmerking komt, waartegen stichting Amare verzekerd is, dan wel, naar redelijkheid en billijkheid, verzekerd had behoren te zijn en voor het daarin gehanteerde maximumbedrag.

De aansprakelijkheid van Stichting Amare wordt onder meer uitgesloten voor:

  • schade ten gevolge van het handelen van derden, waaronder begrepen door stichting Amare ingeschakelde personen en huurders van (ruimten in) Amare en de door deze derden ingeschakelde personen;
  • schade ten gevolge van het niet opvolgen van door de functionarissen van stichting Amare gegeven instructies en van het niet naleven van de in het algemeen geldende regels van fatsoen;
  • (gevolg-)schade ten gevolge van niet voorzienbare wijzigingen in de aanvangs- en eindtijden van de evenementen waarop de overeenkomst tussen stichting Amare en de bezoeker betrekking heeft;
  • schade op enigerlei wijze veroorzaakt door andere bezoekers.

5.2 De bezoeker

Het verblijf van de bezoeker in Amare is voor zijn/haar eigen rekening en risico. De bezoeker is aansprakelijk voor alle directe en indirecte schade die de bezoeker tijdens het bezoek veroorzaakt.

5.3 Overmacht

Stichting Amare is nimmer aansprakelijk voor door de bezoeker geleden schade, die is ontstaan ten gevolge van overmacht aan de zijde van stichting Amare. Onder overmacht wordt mede verstaan elke van de wil van stichting Amare onafhankelijke omstandigheid - ook al was deze ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst reeds als mogelijkheid te voorzien -, die nakoming van de overeenkomst tijdelijk of blijvend verhindert, alsmede, voor zover daaronder niet reeds begrepen, oorlog, oorlogsgeweld, burgeroorlog, oproer, rellen, optreden van politie en/of brandweer, werkstaking, transportmoeilijkheden, brand en andere ernstige storingen in het bedrijf van stichting Amare c.q. in het gebouw, weersomstandigheden en om welke reden dan ook niet-functionerend openbaar vervoer.

 

Hoofdstuk 6 Bevoegdheden en toezicht

6.1 Beveiliging

De beveiliging van Amare is de daartoe door de directie gemandateerde op grond van het Wetboek van Strafrecht en het Burgerlijk Wetboek. De beveiliging van Amare en door of namens de directie aangewezen personen zijn  bevoegd tot en belast met het toezicht en de handhaving van de algehele veiligheid van mensen en middelen in Amare.

6.2 Aanwijzingen

Aanwijzingen van de beveiliging en door of namens de directie aangewezen personen, de bedrijfshulpverleners, de politie, de brandweer, de GGD en overige hulpdiensten dienen altijd direct te worden opgevolgd.

6.3 Cameratoezicht

Toezicht wordt onder meer uitgeoefend door middel van camera’s. Hiervoor hanteert Amare een Algemeen Cameraprotocol en een Cameraprotocol Heimelijk Cameratoezicht. Cameratoezicht en protocollen zijn in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

6.4 Verboden voorwerpen

Ingeval de beveiliging of andere personen als bedoeld onder 6.1 het vermoeden hebben dat een bezoeker verboden voorwerpen bij zich heeft, kunnen zij deze bezoeker vragen om te tonen wat de bezoeker bij zich heeft. Indien de bezoeker dat weigert kan de bezoeker door de beveiliging of andere personen als bedoeld onder 6.1 de toegang tot het gebouw worden ontzegd dan wel worden gevorderd het gebouw te verlaten.

6.5 Ontzeggen toegang

Een bezoeker die handelt dan wel heeft gehandeld in strijd met deze huisregels, kan door de beveiliging of andere personen als bedoeld onder 6.1 de toegang tot het gebouw worden ontzegd dan wel worden gevorderd het gebouw te verlaten, zonder dat de bezoeker enig recht op vergoeding van zijn/haar toegangsbewijs geldend kan maken.

6.6 Bijzondere omstandigheden

In bijzondere omstandigheden waarin de algemene veiligheid zulks redelijkerwijze vereist, kan de directie inzage verlangen in door de bezoeker meegevoerde (hand-)bagage. Indien zulks noodzakelijk wordt geacht, kan speciaal daarvoor opgeleid en getraind personeel de bezoeker bovendien verzoeken mee te werken aan een veiligheidsfouillering. In geval van weigering van medewerking kan de bezoeker de (verdere) toegang tot Amare worden ontzegd zonder dat de bezoeker enig recht heeft op restitutie van de prijs van het toegangsbewijs.

6.7 Lokaalvredebreuk

Indien een bezoeker weigert te voldoen aan de in artikelen 6.5 en 6.6 bedoelde vordering het gebouw te verlaten, al dan niet na toepassing van gepaste dwang, dan wordt de politie ingeschakeld en wordt nogmaals in het bijzijn van de politie gevorderd het gebouw te verlaten. Indien er dan aan de vordering nog steeds geen gevolg wordt gegeven wordt aangifte gedaan van overtreding van Artikel 139 van het Wetboek van Strafrecht.

6.8 Identificatieplicht

De bezoeker kan door de beveiliging of andere personen als bedoeld onder 6.1 gevraagd worden zich te identificeren. Indien de bezoeker geen identificatie kan laten zien dan wel deze weigert te tonen kan deze de toegang tot Amare worden ontzeg/geweigerd. In dit geval vindt, indien van toepassing, geen restitutie van de toegangsprijs plaats.

6.9 Schriftelijke gebouwontzegging

Bij overtreding van de huisregels kan de beveiliging een bezoeker schriftelijk de toegang tot Amare voor bepaalde tijd ontzeggen. Daarnaast kan de toegang tot Amare aan een bezoeker door de beveiliging worden ontzegd indien er sprake is van een dreiging van een verstoring van de orde in het gebouw, waarbij de veiligheid en/of de integriteit van de andere bezoekers en/of voor Amare werkzame functionarissen in het geding zijn.

6.10 Uitzonderingen

Het voor een bezoeker van het gebouw verkrijgen van uitzonderingen op de huisregels is alleen mogelijk door middel van schriftelijke toestemming van de directie van stichting Amare. Op verzoek van de beveiliging of andere personen als bedoeld onder 6.1, dient de bezoeker deze schriftelijke toestemming te tonen.

 

Hoofdstuk 7 Slotbepalingen

7.1 Kenbaarheid huisregels

Het bestaan van deze huisregels wordt kenbaar gemaakt bij de ingang van Amare. Een exemplaar van de huisregels ligt ter inzage bij het Facilitair Service Punt (FSP) en de huisregels zijn gepubliceerd op de website van Amare: www.amare.nl.

7.2 Wanneer de huisregels niet voorzien

De directie is te allen tijde bevoegd om in omstandigheden waarin de huisregels niet voorzien, of waarin de huisregels conflicteren met andere bepalingen, te handelen op een wijze die op dat moment gezien de omstandigheden redelijk en billijk is.  De directie kan deze bevoegdheid delegeren aan de beveiliging.

7.3 Citeertitel

Deze huisregels worden aangehaald als: “Huisregels Amare”.

7.4 Ingangsdatum huisregels

Deze Huisregels treden één dag na vaststelling door de directie van stichting Amare in werking. Eventuele eerdere versies van Huisregels van stichting Amare of diens rechtsvoorgangers komen hiermee te vervallen.

Staat je vraag er niet bij?
Mail ons je vraag! Misschien kunnen we hem hier in deze lijst opnemen. Je kunt een e-mail sturen naar: kassa@amare.nl.